Legislatie magazin online

Facebook
WhatsApp
Pinterest
Twitter

Cuprins articol

Legislatie magazin online. Acest articol traseaza principalii pasi pentru deschiderea unui magazin online.
Legisaltie magazin online

Proprietarul unui magazin online are urmatoarele obligații:

1. Date de identificare

Să specifice în scris: datele firmei complete cu nume și date de identificare fiscală, minim un număr de telefon valabil precum și adresa sediului.

2. Trebuie casa de marcat?

Aveți obligația de a deține casă de marcat și a emite bon fiscal doar în cazul în care firma dumneavoastră efectuează livrarea directă a produsului către client și încasează contravaloarea produselor cash. Nu aveți nevoie de casă de marcat dacă: încasați banii prin transfer bancar, plată cu cardul bancar sau prin cont colector de la curierul rapid. Pentru persoanele juridice de la care primiți plata cash emiteți factură și chitanță.

3. Contractul virtual (termeni si conditii)

Afișarea unui contract virtual sub forma unei pagini denumite ”Termeni și condiții” în care se va specifica în clar următoarele aspecte: obligațiile și drepturile părților, modalitățile de plată, comandă, retur, livrare, precum și perioada de returnare a produselor (conform legii perioada de returnare este de 14 zile din momentul achiziției). Efectuarea unei comenzi de pe magazinul online presupune acceptarea de către cumpărător precum și că a citit și este de acord cu ”Termenii și condițiile” exprimate, astfel considerându-se și acceptul clientului asupra contractului virtual.

4. Transparenta retururi

Să specifice în scris și vizibil in pagina de Transport sau Retururi cine va suporta taxele de livrare pentru produsele returnate.

Magazinul trebuie să includă un formular pentru Retururi, vezi OUG 34/2014, art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2014. Acest formular există în fiecare magazin online realizat de ShopDesign. Cumpărătorul poate returna un produs in maxim 14 zile lucrătoare de la data achiziției, fără să dea vreo explicație. Magazinul este obligat să înapoieze banii clientului în cel mult 30 de zile din momentul returnării.

5. Legislatia GDPR

Magazinele care colectează date personale doar pentru propriile servicii de marketing sau pentru efectuarea comenzilor nu mai sunt obligate să se notifice la ANSPDCP. În concluzie, magazinele online au scăpat de grija notificării la ANSPDCP dacă nu se încadrează într-una dintre excepţiile enumerate mai jos, dar trebuie să-şi revizuiască (sau să creeze) pagina cu informaţiile despre confidenţialitatea datelor – politica GDPR.
Vezi politica GDPR pentru magazine online
11 pasi pentru respectarea politicii GDPR

6. ANPC

Afișarea în prima pagină a magazinului online a unui link către Protecția Consumatorului, ANPC (Ordinul ANPC nr. 433/2009).

7. Expediere in UE

In cazul expedierii unor colete in spațiul Uniunii Europene coletul nu trebuie sa ajungă mai târziu de 30 zile la client, din momentul plasării comenzii.

8. Fara telefoane cu suprataxa

Proprietarul magazinului online NU are voie să folosească numere de telefon cu suprataxă. In situația în care un cumpărător dorește informații suplimentare ori să plaseze o comandă, acesta NU va fi suprataxat printr-un număr special.

9. Cod CAEN 4791

Este recomandat sa aveți înregistrat pe actul constitutiv al firmei și Codul CAEN 4791 (Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet).

Categorii Blog

Cele mai citite

Articole recente

Facebook