legi

Legislație magazine online

Proprietarul unui magazin online are urmatoarele obligații:

  1. Să specifice în scris: datele firmei complete cu nume și date de identificare fiscală, minim un număr de telefon valabil precum și adresa sediului.
  2. Aveți obligația de a deține casă de marcat și a emite bon fiscal doar în cazul în care firma dumneavoastră efectuează livrarea directă a produsului către client și încasează contravaloarea produselor cash. Nu aveți nevoie de casă de marcat dacă: încasați banii prin transfer bancar, plată cu cardul bancar sau prin cont colector de la curierul rapid. Pentru persoanele juridice de la care primiți plata cash emiteți factură și chitanță.
  3. Afișarea unui contract virtual sub forma unei pagini denumite ”Termeni și condiții” în care se va specifica în clar următoarele aspecte: obligațiile și drepturile părților, modalitățile de plată, comandă, retur, livrare, precum și perioada de returnare a produselor (conform legii perioada de returnare este de 14 zile din momentul achiziției). Efectuarea unei comenzi de pe magazinul online presupune acceptarea de către cumpărător precum și că a citit și este de acord cu ”Termenii și condițiile” exprimate, astfel considerându-se și acceptul clientului asupra contractului virtual.
  4. Să specifice în scris și vizibil in pagina de Transport sau Retururi cine va suporta taxele de livrare pentru produsele returnate.
  5. Magazinul trebuie să includă un formular pentru Retururi, vezi OUG 34/2014, art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2014. Acest formular există în fiecare magazin online realizat de ShopDesign. Cumpărătorul poate returna un produs in maxim 14 zile lucrătoare de la data achiziției, fără să dea vreo explicație. Magazinul este obligat să înapoieze banii clientului în cel mult 30 de zile din momentul returnării.
  6. Înregistrarea firmei pe pagina Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, pe care o puteți înregistra online de aici (înregistrarea este gratuită). Conform deciziei 200/2015, atasata aici, prin care restrang lista celor care trebuiesc sa se inscrie in sistemul ANSPDCP. Magazinele care colectează date personale doar pentru propriile servicii de marketing sau pentru efectuarea comenzilor nu mai sunt obligate să se notifice la ANSPDCP. În concluzie, magazinele online au scăpat de grija notificării la ANSPDCP dacă nu se încadrează într-una dintre excepţiile enumerate mai jos, dar trebuie să-şi revizuiască (sau să creeze) pagina cu informaţiile despre confidenţialitatea datelor.
  7. Afișarea în prima pagină a magazinului online a unui link către Proteția Consumatorului, ANPC (Ordinul ANPC nr. 433/2009).
  8. In cazul expedierii unor colete in spațiul Uniunii Europene coletul nu trebuie sa ajungă mai târziu de 30 zile la client, din momentul plasării comenzii.
  9. Proprietarul magazinului online NU are voie să folosească numere de telefon cu suprataxă. In situația în care un cumpărător dorește informații suplimentare ori să plaseze o comandă, acesta NU va fi suprataxat printr-un număr special.
  10. Este recomandat sa aveți înregistrat pe actul constitutiv al firmei și Codul CAEN 4791 (Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet).
  11. Începând cu data de 15.02.2016 intră în vigoare obligativitatea afișării unui link către platforma SOL (Soluționrea Online a Litigiilor). Linkul c[tre platforma SOL trebuie afișat într-un loc vizibil, accesibil vizitatorilor. Linkul paginii vizate este acesta.

[827 vizualizari]

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *