Covid 19, avantaje pentru magazine online. Magazin online vs magazin traditional pe timp de coronavirus

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

Cuprins articol

Masurile obligatoriu de respectat impuse pe fondul creat de Covid 19, se concentreaza fundamental pe #statiacasa.
Coronavirus Ecommerce

Pe acest fond in discutie intra doua aspecte majore. (1) In mod cert, distantarea sociala are ca efect un impact mai redus al virusului asupra populatiei, in ideea in care raspandirea sa se poate limita.  (2) Impactul economic negativ in conditiile in care industriile si afacerile sunt  afectate major – multe dintre acestea prin faptul ca au fost obligate sa se inchida (vezi HORECA), altele prin faptul ca importurile din Asia au fost sistate s.a.m.d. 

Coronavirus va fi de domeniul trecutului la un moment dat, nu si criza economica de proportii uriase pe care o genereaza, daca firmele si industriile, in general, nu vor lua masuri pentru a minimiza impactul. O criza economica, indiferent de natura subiectului care o genereaza, va determina existenta celor care pierd si celor care castiga. In care dintre categorii vor intra antreprenoriatul romanesc? Depinde de masurile pe care le vor aborda companiile in aceasta perioada.  

Despre astfel de masuri avantajoase pentru e-commerce vom vorbi in cele ce urmeaza, cu mentiunea ca, dupa ce va trece pandemia, cei care le aplica vor putea sa constate importanta lor.

Dezavantaje magazine online: Ce pot face firmele a caror activitate depinde de importurile din China?

Import China
Import China

Numeroase firme romanesti depind de materia prima pe care o importau din China sau de produsele finite pe care le importau de acolo. Daca in discutie intra importatorii mari, impactul poate fi redus, avand in vedere ca marfurile sunt comandate la inceputul anului, pentru a se evita perioada in care fabricile din China opresc productia pentru a sarbatori Anul Nou Chinezesc.

Prin urmare, multi dintre importatori au stocuri mari de marfa. In acest moment lichidarile de stocuri nu sunt o solutie viabila. Vor vinde mai ieftin acum, dar vor ramane fara marfuri in perioada in care ar putea sa vanda marja mai mare de profit, recuperand din pierderile din perioada actuala.

Se impune totusi o mentiune. Sunt firme care au avut pe stoc produse vandute masiv in aceasta perioada – in mod special, dezinfectanti si masti -, ar trebui sa constientizeze ca preturile exorbitante practicate la vanzarea acestora vor avea ca efect pierderi mari pe viitor. Clientii vor penaliza lipsa eticii, la fel si marketplace-urile.

Pe de alta parte, alternativele la China pot ajuta comerciantii sa nu isi piarda clientii pe termen lung. Este foarte adevarat, in tari precum India, Vietnam sau Pakistan preturile de productie pot fi mai mari decat in China, insa sunt variante viabile acum. Si mai bine ar fi ca firmele in cauza sa caute solutii locale, producatori romani – in mod cert economia romaneasca are nevoie de un impuls pozitiv. Cu cati mai multi furnizori, cu atat mai bine.

Trecerea afacerilor din mediul fizic la cel online, magazinul online vs magazinul traditional

Trecerea afacerilor din mediul fizic la cel online

La nivel global se vorbeste despre Retail Apocalypse, iar Romania nu face exceptie. Criza pandemica adanceste acest concept, desi nu este nou (vezi inchiderea a peste 9600 de unitati fizice, ale unor branduri foarte cunoscute la nivel international, doar anul trecut).

e-Commerce inregistreaza cresteri si in aceasta perioada, cu atat mai mult daca facem referire la produse de ingrijire personala, de curatenie, de igiena (dezifectantele, mai ales), de larg consum si, bineinteles, produsele pentru imunizare si medicamentele. Prin urmare, firmele din sectoarele farmaceutic si distributie FMCG nu doar ca nu au fost afectate de pandemie, dar sunt pe plus in ceea ce priveste vanzarile.

Doar in Romania cresterea vanzarilor online a crescut cu 30% in aceasta perioada. Este o tendinta care se va mentine si se va accentua pe viitor. Anul trecut, ARMO estima vanzari de 5 miliarde de euro pentru 2020, criza pandemica le va amplifica cel mai probabil. Daca in mod cert, produsele mentionate anterior vor continua sa inregistreze vanzari notabile in mediul online, acestora li se mai adauga si produsele pentru copii. Pana la urma, justificat! Livrarile acasa au o serie de avantaje.

Desigur, se putea vorbi si pana acum de segmentul consumatorilor online, insa in Romania reprezenta doar 23%. Este evident, insa, ca de acum, online vor comanda si persoane nefamiliarizate cu acest mod de cumparaturi. Cei care au magazine online ar trebui sa profite de acest context. Asigurarea unui proces eficient pentru achizitii va avea ca rezultat cresterea numarului de clienti. Termenul de livrare trebuie sa se respecte, iar daca din motive independente de dorinta magazinului online apar intarieri, clientul trebuie sa fie anuntat.  

Si, un aspect foarte important, promovarea online a magazinelor

Marketing digital magazine online

Exemplele ar trebui sa fie sursa de inspiratie pentru viitor, pentru a se evita greseli majore. Este o idee care se aplica in orice domeniu, marketingul nu face exceptie. Acum, in timpul pandemiei Covid 19, nu ar trebui sa se repete greseala pe care multi antreprenori au facut-o in 2009, cand criza economica globala isi manifesta efectele.

Potrivit Dentsu Aegis Network (DAN), o agentie de marketing cunoscuta in mai multe tari ale lumii, 47% dintre cele 155 de companii cu care colaboreaza si au prezenta in China, anunta ca vanzarile le-au scazut semnificativ in aceasta perioada. Ce masuri au luat? O mica parte dintre acestea (7%) au sistat bugetele pentru marketing, iar 93% le-au concentrat doar pe online.

Ce masuri eficiente legate de strategia de marketing pot fi implementate acum? Iata cateva:

  • promovarea pentru magazine online ar trebui sa continue. Google AdWords si SEO sunt doua metode de promovare foarte eficiente. Daca prima metoda mentionata este foarte rapida si poate sa ajunga la audienta specifica imediar,  SEO isi demonstreaza utilitatea in timp, asigurand o crestere solida, pe termen lung. In aceasta idee, cand pandemia va fi pe final, firmele care isi continua promovarea, se vor situa in topuri;
  • firma trebuie sa continue sa comunice cu clientii sai, aratandu-si empatia si interesul pentru siguranta acestora. Sub nicio forma nu se recomanda campaniile agresive de vanzari, pentru ca exista riscul de a atrage nemultumirea consumatorilor in aceasta perioada. Cu clientii se poate comunica inclusiv prin e-mail, newsletter si SMS, prin urmare, ieftin.
  • stand acasa, oamenii vor continua sa citeasca, sa se informeze, ceea ce inseamna ca site-urile ar trebui sa continue sa ofere continut de calitate.

La un moment dat, criza pandemica va trece, acela este momentul in care firmele trebuie sa fie pregatite sa isi reia activitatea la capacitate maxima.

Cat costa un magazin online

Cat costa un magazin online?

Pentru orice antreprenor ce doreste sa-si deschida un site de vanzari online este foarte important sa afle cat costa un magazin online si in ce consta investitia sa. Înainte sa vorbim despre bani credem că orice afacere care pune satisfactia clientului pe primul loc are sanse mari de reușită.

Citeste mai mult »

Lasă un răspuns