photo-1454165804606-c3d57bc86b40

Internetul o afacere sau un mediu de comunicare?

Dacă îți afișezi, pur și simplu, numele de brand pe o pagină web, asta nu înseamnă că brandul respectiv a devenit un brand de Internet. Există branduri și branduri de Internet, iar cele două categorii sunt destul de diferite.

Dacă vrei să construiești un brand de Internet, nu ar trebui să tratezi Internetul ca pe un mediu de comunicare, ci ca pe o afacere.

Dar Internetul este un mediu de comunicare, ai putea gândi, la fel  ca și ziarele, revistele, radioul și televiziunea. Poate, dar dacă vrei să construiești un brand de Internet puternic, va trebui să tratezi Internetul ca pe o oportunitate, nu ca pe un mediu. Va trebui să tratezi Internetul ca pe o afacere total nouă, unde locul este perfect curat și unde oportunități nesfârșite îi așteaptă pe cei care pot fi primii în crearea de categorii noi în mintea consumatorilor.

Știm că toți Internetul ne va schimba companiile în aceeași măsură în care le schimbă și pe ale tuturor celorlalți. Dar cum? Și ce poți face în legătură cu asta? Te poți înșela foarte ușor. Iată cum: fie poți acorda foarte mult credit Internetului, fie prea puțin. Nu-ți dai seama ce potențial are Internetul dacă presupui că nu-ți va afecta deloc afacerea. Toate mediile de comunicare noi au avut efect, într-o anumită măsură, asupra lumii afacerilor, precum și asupra mijloacelor media deja existente.

Pentru a cita un expert pe probleme de Internet, „comerțul on-line trebuie să facă parte dintr-o strategie mai largă, caracteristică afacerilor electronice, o strategi care îmbrățișează toate modalitățile prin care le permiși clienților tăi să facă afaceri cu tine electronic.” Mulți proprietari de branduri au adoptat această strategie. Ei merg cu brandurile lor, deja existente, pe Internet și așteaptă să se întâmple un miracol.

Pe Internet ar trebui să începi procesul de construire a brandului uitând tot ce ai învățat în trecut și punându-ți aceste două întrebări:

  1. Ce funcționează pe Internet?
  2. Ce nu funcționează pe Internet?

Pentru produsul sau serviciul meu, Internetul va fi o afacere sau un mediu de comunicare? Dacă Internetul urmează să fie o afacere, atunci trebuie să începi de la zero; trebuie să elaborezi o strategie complet nouă, un mod de a face afaceri complet nou și – ce mai important dintre toate – un nume complet nou.

Adevărul este că Internetul este un mediu de informare bun, un fel de bibliotecă electronică, dacă vrei. Toate companiile care au o afacere serioasă au nevoie de o pagină web pentru a-și ține clienții și potențialii clienți informați cu privire la gama de produse și servicii pe care le oferă, precum și la prețuri, date de livrare, garanții, culori, dimensiuni, recomandări ale cumpărătorilor și așa mai departe. În loc să le ceară clienților să răsfoiască cataloage demodate sau documente tehnice, pe o pagină web bine realizată poate prezenta informații actualizate, într-un mod ierarhic și interactiv. (Pentru prima dată este posibil un birou fără hârtii). Cu siguranță că, pentru unele branduri, Internetul va înlocui metodele de distribuție de până acum.

Sursa: Cele 11 legi imuabile ale INTERNET brandingului.
Al Ries & Laura Ries.

[68 vizualizari]

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *