Care este diferenta intre Logo si Brand?
Elementele unui brand
Exista o multitudine de elemente care ar putea fi reunite sub umbrela unei marci, fara a se limita la – nume, logo, forme, culori, imagini, sunete, valori, cultura, perceptie, mesaje, opinii, marketing si in vremea actuala, sociala, aceasta fiind implicarea mass-media.
Ascultati sunetul de mai jos:
Este probabil cel mai cunoscut ton de telefon din lume. Pentru cineva care nu se uita la ce marca de telefon ai si aude doar sunetul, acesta ar trebui sa subconstientizeze care este un reminder al marcii Apple.
Vesnica rivalitate intre lideri: Coca-Cola versus Pepsi
Oricine ar spune: „amandoua sunt apa cu zahar! Si asta ar fi in regula, nu-i asa?” Ingredientele sunt aceleasi, gustul acelasi. Care ar putea fi diferenta, pentru a crea opinii atat de puternice incat fanii ambelor tabere sunt gata sa le apere?
Coca-Cola si Pepsi au inceput cu logo-uri asemanatoare. Si totusi, de mult timp, Coca-Cola a fost din punct de vedere strategic, un brand care induce emotia. Intre timp, Pepsi, este asociat cu energie multa, muzica si cateodata umor.
Cu Logo vs Brand, dorim sa creeam unele comparatii logice intre un logo si o marca, pentru a ilustra rolul lor definitiv, astfel incat pe masura ce creati o afacere noua sau sa o ajutati pe una sa creasca, sunteti constienti de posibilitati si le puteti folosi in avantajul afacerii dumneavoastra.
Publicul cunoaste diferentele dintre logo si brand?
„Logo-ul este o reprezentare grafica a modului in care doreste sa fie perceputa o companie. Un brand este o perceptie colectiva a experientelor pe care le creeaza clientilor.”
Crearea siglelor este un proces usor automatizat astazi. O cautare pe Google va arunca o serie infinita de instrumente pentru a va crea (genera) logo-ul dvs. ipotetic, uneori chiar gratuit. Un brand este putin ciudat – are nevoie de oameni pentru a face treaba. Sau deocamdata asa stau lucrurile.
Un brand este un gest emotionant care ramane, dupa o experienta sau o serie de experiente, pentru un timp indelungat.
Oamenii sunt emotionali
Majoritatea alegerilor pe care oamenii le fac in viata sunt emotionale – inclusiv persoanele cu care interactioneaza. Mai rar exista vreun merit sau o alegere logica.
Un logo si un brand nu sunt diferite. Sau nu ar trebui sa fie. Oamenii trebuie sa reactioneze la ele, pozitiv in majoritatea cazurilor. Oamenii trebuie sa aiba grija, sa aprecieze, sa viseze, sa dea un exemplu, sa fie pompos, sa se inspire, sa se uite la brand-ul si logo-ul pe care il apreciaza.
Oamenii ca branduri
Sa luam aexemplul urmator: ai o intalnire cu un scop precis: trebuie sa inchei o afacere. Oponentul tau si-a facut temele despre tine si compania ta. Este pregatit cu setul sau de intrebari si are asteptari de la tine. El a fost suficient de informat pentru a clarifica orice indoiala sau nelamurire. In douazeci de minute, ati incheiat afacerea si ati avut timp sa purtati o discutie despre viata si alte lucruri, in general.
Pe de alta parte observati personalitatea, nivelul de articulare si alegerea precisa a cuvintelor. De asemenea, previzualizati amanunte despre inaltimea sa, ochii verzi, barba sa tunsa modern si jacheta maro pe care a purtat-o.
Poza lui este sigla – identificarea vizuala acceptata in mod unic.
Descrierea este brandul – identificarea mentala acceptata in mod unic de catre dvs.
Concluzie
In momentul in care o companie, un chelner sau chiar un SMS iese in evidenta, toate eforturile de branding ale campaniei lor, precum si bugetele de milioane pe care le cheltuie, sunt atinse pentru consumatorul vizat si experienta incepe sa se asimileze.
In esenta, un brand este o lista a promisiunilor nerostite si nelistate din partea unei afaceri catre oamenii intregii lumi.