Ghid optimizare magazin online pentru incepatori

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

Cuprins articol

Informatii despre modul de preluare si afisare folosit de Google in rezultate, ce inseamna URL SEO friendly, meta-tag cuvinte cheie, meta-tag titlu, meta-descriere, etichete.
Optimizare SEO Magazin Online

Pentru inceput trebuie sa va va spun ca modul de aplicare si exemplificare de mai jos este realizat pe platforma Opencart. In linii mari campurile sunt identice pentru toate platformele open source CMS (Prestashop, Woocomerce, Cs Cart, Magento, etc.)/

Logati-va in interfata de administrare a magazinului, pe platforma Opencart. apoi navigati in meniul din partea de sus astfel: Sistem / Setari / Editare / Server – si asigurati-va ca functia de SEO URL este activata ca in imaginea de mai jos:

SEO URL activat

Aceasta functie activeaza rescrierea linkurilor automate din browser pentru a fi mai relevanta in Google, iata cum arata de exemplu linkul pentru pagina unui produs in magazinul online daca avem activata functia SEO URL (pct. 2, poza de mai jos).

Link SEO URL friendly
  • La nr.1 aveti afisat in browser Titlul produsului (care este preluat automat din titlul pe care il introduceti pentru produs) sau il introduceti manual din Meta Titlu
  • La nr.2 aveti link-ul paginii produsului care afiseaza titlul exact al produsului prezentat (acest link poate fi editat manual, vom vedea mai jos exemplul) – Cuvânt SEO.
  • La nr.3 aveti Titlul Produsului vizibil pentru cumparator si deja optimizat pentru Google fiind afisat cu un text mare (scris automat cu tag-ul H1 in limbajul tehnic functia H1 se atribuie celor mai importante informatii care pot aparea intr-o pagina, de exemplu titlurile paginilor din ziare, titlul filmelor, titlul produselor in cazul nostru, etc.)

Cum functioneaza si afiseaza rezultatele Google?

Pentru inceput sa intelegem cum functioneaza afisarea rezultatelor in motorul de cautarea Google, continuand exemplificarea noastra ipotetica cu cuvintele cheie „pantofi dama”.

Pentru optimizarea pozelor va recomand alt articol >>

  • Nr.1 – Google afiseaza ca titlu pentru rezultatul paginii noastre Titlul produsului, textul pe care il introducem cand publicam un produs/articol la Meta Titlu (observati evidentierea cuvinteleor cheie in titlu pantofi dama)
  • Nr.2 – Google afiseaza linkul paginii produsului, aveti explicatiile in punctul 2 de mai sus (observati cum Google evidentiaza prin ingrosarea literelor cuvintele cheie cautate, respectiv http://1.costidesign.ro/pantofi-dama). Acest link poate fi modificat din pagina produsului, tab-ul Date, functia Cuvânt SEO.
  • Nr.3 – se afiseaza descrierea produsului care poate fi introdusa manual in pagina produsului la campul Meta Tag Descriere (detalii mai jos) – observati din nou evidentierea cuvintelor cheie regasite in descriere (observati evidentierea cuvinteleor cheie in titlu pantofi dama de doua ori)
  • Nr.4 – avem combinatia de cuvinte cheie cautata
  • Nr.5 – avem nr. de pagini aproximative care contin cuvintele cheie cautate de noi. De regula cu cat nr. este mai mare cu atat creste si concurenta pe cuvintele cheie respective.

Completarea corecta a informatiilor pentru o categorie in magazinul online

Pentru inceput logati-va in interfata de administrare a magazinului dvs. si navigati in meniul din partea de sus astfel: Catalog / Categorie / Inserare sau Editare. Mai jos am atasat o imagine cu pagina noastra pentru exemplificare.

Tab-ul „General”
Tab-ul „Date”
  • Nr.1 – Numele categoriei afisate pentru vizitatori.
  • Nr.2 – Am introdus Meta Titlul (recomandare: lungimea maxima sa fie de 4 – 5 cuvinte, alegeti titlul categoriei sa fie potrivit pentru categoria afisata si pentru posibilele cautari ca pagina dvs. sa fie afisata prioritar. Puteti repeta un cuvant de maxim 2 ori in titlu, daca se va repeta mai mult de 2 ori, rezultatul va fi considerat spam si penalizat.
  • Nr.3 – Am introdus Meta Descriere. Descrierea ce va fi afisata in Google pe randul 3 sub linkul paginii. Recomandare: folositi intre 25-35 cuvinte pentru alcatuirea descrierii paginii. Nu incepeti niciodata descrierea paginii cu aceleasi cuvinte din titlu, va fi considerata o automatizare si poate fi penalizat rezultatul final. Ideal este ca descrierea sa contina cuvinte pe care le folositi si in descrierea categoriei deoarece algoritmul Google compara descrierea paginii meta cu descrierea paginii reale pe care o prezentati vizitatorilor, daca cuvintele cheie din descrierea categoriei se regasesc si in descrierea meta si invers rezultatul este validat si sporesc sansele de afisare prioritara.
  • Nr.4 – Am introdus Meta Cuvintele cheie – introduceti cuvinte cheie specifice categoriei. Recomandare: nu folositi spatiile intre cuvinte, nu folositi cuvinte cheie formate din 3 cuvinte, nu repetati aceleasi cuvinte. Google schimba des algoritmii si principiile de afisare, cateodata fiind prioritare cuvintele cheie cateodata nu, aceste cuvinte cheie apar doar in sursa paginii si sunt analizate doar de motorul de cautare.
  • Nr.5 – Mergeti pe tabul urmator intitulat Date, derulati in jos pana la Cuvânt SEO, ca in imaginea de mai sus. Recomandare: nu folositi niciodata de doua ori acelasi link, nu lasati niciodata spatii libere (space-uri) in denumirea linkului si nu folositi diacritice ş,ţ,ă,î, etc sau semne de genul: !”#¤%//(=*?
Recapitualarea procedurii de mai sus

Daca ai un site nou si nu apare in Google citeste de ce site-ul este negasit >>

Lasă un răspuns