Cum a pornit aceasta idee? Verificarea anunturilor electorale pe Google inca din 2018
In 2018 Google anunta o noua politica de verificare a identitatii pentru agentii de publicitate politici. Politica Google impunea ca toti agentii de publicitate care doresc sa difuzeze anunturi electorale pe platformele detinute de Google sa treaca printr-un program de verificare pentru a-si confirma idenititatea. Aceasta identitate este afisata in cadrul anuntului astfel incat utilizatorii sa poata afla mai multe despre anunturile electorale pe care le vad pe Google. De la introducerea acestui program Google a facut publicitate politica verificata in 30 tari.
In cadrul acestei initiative, agentii de publicitate vor fi obligati sa completeze un program de verificare pentru a putea face publicitate in reteaua Google. Agentii de publicitate vor trebui sa prezinte date de identificare personala, documente de infiintare a firmei sau alte informatii care sa dovedeasca cine sunt si tara in care isi desfasoara activitatea.
Cand va fi disponibila verificarea agentilor de publicitate pe Google?
Aceste date vor fi disponibile din vara anului 2020. Vor incepe prin verificarea agentilor de publicitate din SUA si apoi vor continua sa se extinda la nivel global.