1. INTRODUCERE

Pentru inceput logati-va in interfata de administrare a magazinului dvs. si navigati in meniul din partea de sus astfel: Sistem / Setari / Editare / Server – si asigurati-va ca functia de SEO URL este activata ca in imaginea de mai jos

optimizare-01

Aceasta functie activeaza rescrierea linkurilor automate din browser pentru a fi mai relevanta in Google, iata cum arata de exemplu linkul pentru pagina unui produs in Shopdesign daca avem activata functia SEO URL
optimizare-02
La nr.1 avem afisat in browser Titlul prodului (care este preluat automat din titlul pe care il introducem noi pentru produs)
La nr.2 avem un link pentru pagina produsului care exprima exact produsul ce este afisat (acest link poate fi editat manual, vom vedea mai jos exemple)
La nr.3 avem titlul Produsului vizibil pentru cumparator si deja optimizat pentru Google fiind afisat cu cel mai mare caracter din pagina (marimea 20 px) si scris cu clasa H1 (in limbajul programatorilor functia H1 se atribuie celor mai importante texte care pot aparea intr-o pagina, de exemplu titlurile paginilor din ziare, titlul filmelor, etc.)

2. Cum functioneaza si afiseaza rezultatele Google?
optimizare-03
Continuand exemplificarea noastra ipotetica cu cuvintele cheie Balerini negri din piele, avem urmatoarele:
La nr.1 – Google afiseaza ca titlu pentru rezultatul paginii noastre Titlul produsului, acel titlu pe care noi il introducem cand publicam un produs/articol (observati evidentierea cuvinteleor cheie in titlu Balerini negri si cuvantul piele)
La nr.2 – Google afiseaza linkul paginii produsului, aveti explicatiile in punctul 2 de mai sus (observati ca Google evidentiaza prin ingrosarea literelor cuvintele cheie cautate, respectiv balerini-negri-piele-ecologica)
La nr.3 – va fi afisata descrierea produsului care o vom introduce manual in Shopdesign la campul Meta Tag Descriere (detalii mai jos) – observati din nou evidentierea cuvintelor cheie regasite in descriere.
La nr.4 – avem combinatia de cuvinte cheie cautata
La nr.5 – avem nr. de pagini aproximativ care contine cuvintele cheie cautate de noi. Cu cat nr. este mai mare cu atat creste si concurenta pe cuvintele cheie respective.
 

3.Completarea corecta a informatiilor pentru un produs
Pentru inceput logati-va in interfata de administrare a magazinului dvs. si navigati in meniul din partea de sus astfel: Catalog / Produse / Inserare sau Editare. Mai jos am atasat o imagine cu pagina noastra pentru exemplificare.
optimizare-04
La nr.1Am introdus Titlul produsului (recomandare: lungimea maxima sa fie de 4 cuvinte, alegeti titlul produsului sa fie potrivit pentru produsul afisat si pentru posibilele cautari ca pagina dvs. sa fie afisata prioritar, ex. gresit: balerini ieftini, balerini cod 4587 sau introducerea unui cod format din cifre care nu inseamna nimic pentru Google). Evitati repetarea unui cuvant de 2 sau mai multe ori in titlu. Procentajul de cuvinte care se repta fiind prea mare, rezultatul va fi considerat spam si penalizat.
La nr.2 – Am introdus Meta Tag descrierea, Descrierea ce va fi afisata in Google pe randul 3 sub linkul paginii (vezi imaginea de la punctul 2). Recomandare: folositi intre 25-35 cuvinte pentru alcatuirea descrierii paginii. Nu incepeti niciodata descrierea paginii cu aceleasi cuvinte din titlu, va fi considerata o automatizare si va fi penalizat rezultatul. Ideal este ca descrierea sa contina cuvinte care le folositi si in descrierea produsului (specificat pe poza de mai sus la punctul 4) deoarece algoritmul Google comapara descrierea paginii meta cu descrierea paginii reale pe care o prezentati vizitatorilor, daca cuvintele cheie din descrierea produsului se regasesc si in descrierea meta si invers acestea sporesc sansele de afisare enorm.
La nr.3 – Am introdus Cuvintele cheie – introduceti cuvinte cheie specifice produsului dvs. din pagina. Recomandare: nu folositi spatiile intre cuvinte, nu folositi cuvinte cheie formate din 3 cuvinte, nu repetati aceleasi cuvinte. Exemplu gresit: balerini,balerini piele, balerini piele ecologica. Google schimba des algoritmii si principiile de functionare, cateodata fiind prioritare cuvintele cheie cateodata nu, aceste cuvinte cheie apar doar in sursa paginii dvs. si sunt analizate doar de motorul de cautare.
La nr.4 – Am introdus Descrierea produsului pentru vizitator cu date si specificatii utile in vederea informarii cat mai corecte asupra produsului.
La nr.5 – Am introdus Etichete pentru produs, o functie noua imprumutata din schematica blogurilor (blogurile fiind agreeate si sustinute bine in rezultatele Google). Recomandare: folositi cate un singur cuvant, maxim doua pentru introducerea etichetelor. Nr. eticheteleor recomandat este intre: 4 -7.
La nr.6 – Mergeti pe butonul urmator intitulat Date, derulati in jos pana la Cuvinte SEO URL, ca in imaginea de mai jos. Aici veti gasi deja introdus linkul paginii cu denumirea titlului de la produs. De obicei este lasat asa deoarece Titlul produsului fiind bine ales acesta se va reflecta si in denumirea linkului, insa sunt exceptii cand puteti modifica denumirea, cum am facut-o noi aici in: balerini-negri-piele-ecologica. Recomandare: nu folositi niciodata de doua ori acelasi cuvant, nu lasati niciodata spatii libere (space-uri) in denumirea linkului si nu folositi diacritice ş,ţ,ă,î, etc sau semne de genul: !”#¤%//(=*?

optimizare-06

IMPORTANT! Din neatentie puteti crea doua linkuri identice, doua pagini care au aceiasi adresa. In acest caz va fi afisata totdeauna doar prima pagina creata. Ce trebuie sa faceti pentru a evita duplicarea? Folositi denumiri unice ale linkurilor sau daca aveti produse asemantoare si linkurile vor fi identice, adaugati la sfarsitul linkului cate o cifra, pentru diferentiere. Astfel veti avea: balerini-negri-01, balerini-negri-02, balerini-negri-03, etc.

4. Recapitulare
optimizare-07

 


 

IMPORTANT! DE CE NU APARE  MAGAZINUL DVS. PE GOOGLE?

 

Daca veti cauta pe Google numele site-ului dvs. si nu apare in rezultate inseamna ca motorul de cautare Google nu a indexat inca magazinul dvs. Aveti un magazin online prea nou si Google nu il poate afisa deoarece nu este inca indexat. Acesta scaneaza la intervale cuprinse intre 5-15 zile (Google nu divulga aceste intervale insa am observat dupa rata indexarii magazinelor noastre). Procedura de indexare a site-urilor este automata si nu se poate controla.

 

Ce puteti face pentru a grabi acest lucru?

 

Metoda 1 – Faceti cateva solicitari (cate 1/zi) catre Google, la urmatoarea adresa:  https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url – atentie insa sunt foarte multe solicitari si este posibil ca aceast lucru sa dureze

 

Metoda 2 – Cea mai eficenta metoda: creati un link catre magazinul dvs. Una din cele mai usoare cai este sa va inscrieti intr-un forum al unui site cunoscut si sa postati 1-2 comentarii. Trebuie sa aveti grija sa nu faceti comentarii gen spam promovand magazinul dvs. direct in comentariu, luati parte la discutie pur si simplu. Puneti apoi la semnatura adresa magazinului dvs. sau va semnati direct cu adresa magazinului (de genul:

 

Metoda 3 – Creati un blog extern. Creati un blog extern pe  http://blogspot.com Scrieti cateva posturi si cateodata lasati link catre magazinul dvs. Cu putin noroc magazinul va fi indexat de Google destul de repede.

 

Daca veti alege metoda 2 si 3 va vor ajuta si pe viitor sa obtineti mai multe linkuri catre magazinul dvs. Linkurile imbunatatesc pozitionarea in motoarele de cautare. Cu a treia metoda beneficiati de faptul ca Google indexeaza blogurile mai repede decat site-urile normale. Prin adugarea unui blog extern magazinului dvs. veti fi indexat mai repede de Google decat o fac ei in mod normal.