Optimizarea magazinului online

In aceasta pagina veti gasi informatii despre metoda de optimizare folosita de Google, ce inseamna URL SEO friendly, metatag cuvinte cheie, metatag titlu, metadescriere, etichete, etc. Desemeni tot aici puteti gasi ce puteti face in cazul in care magazinul dvs. intarzaie sa fie indexat pe Gooogle.

1. Introducere

Pentru inceput logati-va in interfata de administrare a magazinului dvs. si navigati in meniul din partea de sus astfel: Sistem / Setari / Editare / Server – si asigurati-va ca functia de SEO URL este activata ca in imaginea de mai jos

Aceasta functie activeaza rescrierea linkurilor automate din browser pentru a fi mai relevanta in Google, iata cum arata de exemplu linkul pentru pagina unui produs in ShopDesign daca avem activata functia SEO URL (pct. 2, poza de mai jos)

La nr.1 aveti afisat in browser Titlul produsului (care este preluat automat din titlul pe care il introduceti pentru produs) sau il introduceti manual din Meta Titlu
La nr.2 aveti link-ul paginii produsului care afiseaza titlul exact al produsului prezentat (acest link poate fi editat manual, vom vedea mai jos exemplul) – Cuvânt SEO, sau autogenerarea link-urilor SEO URL
La nr.3 aveti Titlul Produsului vizibil pentru cumparator si deja optimizat pentru Google fiind afisat cu un text mare (scris automat cu clasa H1 in limbajul programatorilor functia H1 se atribuie celor mai importante texte care pot aparea intr-o pagina, de exemplu titlurile paginilor din ziare, titlul filmelor, titlul produselor in cazul nostru, etc.)

2. Cum functioneaza si afiseaza rezultatele Google?

Sa intelegem prima data cum functioneaza afisarea motorului de cautarea Google, continuand exemplificarea noastra ipotetica cu cuvintele cheie „pantofi dama”.

Nr.1 – Google afiseaza ca titlu pentru rezultatul paginii noastre Titlul produsului, textul pe care il introducem cand publicam un produs/articol la Meta Titlu (observati evidentierea cuvinteleor cheie in titlu pantofi dama)
Nr.2 – Google afiseaza linkul paginii produsului, aveti explicatiile in punctul 2 de mai sus (observati cum Google evidentiaza prin ingrosarea literelor cuvintele cheie cautate, respectiv http://1.costidesign.ro/pantofi-dama). Acest link poate fi modificat din pagina produsului, tab-ul Date, functia Cuvânt SEO.
Nr.3 – se afiseaza descrierea produsului care poate fi introdusa manual in pagina produsului la campul Meta Tag Descriere (detalii mai jos) – observati din nou evidentierea cuvintelor cheie regasite in descriere (observati evidentierea cuvinteleor cheie in titlu pantofi dama de doua ori)
Nr.4 – avem combinatia de cuvinte cheie cautata
Nr.5 – avem nr. de pagini aproximative care contin cuvintele cheie cautate de noi. De regula cu cat nr. este mai mare cu atat creste si concurenta pe cuvintele cheie respective.

3.Completarea corecta a informatiilor pentru o categorie

Pentru inceput logati-va in interfata de administrare a magazinului dvs. si navigati in meniul din partea de sus astfel: Catalog / Categorie / Inserare sau Editare. Mai jos am atasat o imagine cu pagina noastra pentru exemplificare.

Nr.1 – Numele categoriei afisate pentru vizitatori.
Nr.2 – Am introdus Meta Titlul (recomandare: lungimea maxima sa fie de 4 – 5 cuvinte, alegeti titlul categoriei sa fie potrivit pentru categoria afisata si pentru posibilele cautari ca pagina dvs. sa fie afisata prioritar. Puteti repeta un cuvant de maxim 2 ori in titlu, daca se va repeta mai mult de 2 ori, rezultatul va fi considerat spam si penalizat.
Nr.3 – Am introdus Meta Descriere. Descrierea ce va fi afisata in Google pe randul 3 sub linkul paginii. Recomandare: folositi intre 25-35 cuvinte pentru alcatuirea descrierii paginii. Nu incepeti niciodata descrierea paginii cu aceleasi cuvinte din titlu, va fi considerata o automatizare si poate fi penalizat rezultatul. Ideal este ca descrierea sa contina cuvinte care le folositi si in descrierea categoriei deoarece algoritmul Google comapara descrierea paginii meta cu descrierea paginii reale pe care o prezentati vizitatorilor, daca cuvintele cheie din descrierea categoriei se regasesc si in descrierea meta si invers acestea sporesc sansele de afisare.
Nr.4 – Am introdus Meta Cuvintele cheie – introduceti cuvinte cheie specifice categoriei. Recomandare: nu folositi spatiile intre cuvinte, nu folositi cuvinte cheie formate din 3 cuvinte, nu repetati aceleasi cuvinte. Google schimba des algoritmii si principiile de afisare, cateodata fiind prioritare cuvintele cheie cateodata nu, aceste cuvinte cheie apar doar in sursa paginii si sunt analizate doar de motorul de cautare.
Nr.5 – Mergeti pe tabul urmator intitulat Date, derulati in jos pana la Cuvânt SEO, ca in imaginea de mai sus. Recomandare: nu folositi niciodata de doua ori acelasi link, nu lasati niciodata spatii libere (space-uri) in denumirea linkului si nu folositi diacritice ş,ţ,ă,î, etc sau semne de genul: !”#¤%//(=*? Daca doriti generarea automata a tuturor link-urilor SEO din magazin folositi functia din Admin / Extensii / AutoGenerare SEO URL.

Recapitulare

IMPORTANT! DE CE NU APARE  MAGAZINUL DVS. PE GOOGLE?

Daca veti cauta pe Google numele site-ului dvs. si nu apare in rezultate inseamna ca motorul de cautare Google nu a indexat inca magazinul dvs. Aveti un magazin online prea nou si Google nu il poate afisa deoarece nu este inca indexat. Acesta scaneaza la intervale cuprinse intre 5-15 zile (Google nu divulga aceste intervale insa am observat dupa rata indexarii magazinelor noastre). Procedura de indexare a site-urilor este automata si nu se poate controla.

Ce puteti face pentru a grabi acest lucru?

Metoda 1 – Faceti cateva solicitari (cate 1/zi) catre Google, la urmatoarea adresa:  https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url – atentie insa sunt foarte multe solicitari si este posibil ca aceast lucru sa dureze

Metoda 2 – Cea mai eficenta metoda: creati un link catre magazinul dvs. Una din cele mai usoare cai este sa va inscrieti intr-un forum al unui site cunoscut si sa postati 1-2 comentarii. Trebuie sa aveti grija sa nu faceti comentarii gen spam promovand magazinul dvs. direct in comentariu, luati parte la discutie pur si simplu. Puneti apoi la semnatura adresa magazinului dvs. sau va semnati direct cu adresa magazinului (de genul:

Metoda 3 – Creati un blog extern. Creati un blog extern pe  http://blogspot.com Scrieti cateva posturi si cateodata lasati link catre magazinul dvs. Cu putin noroc magazinul va fi indexat de Google destul de repede.

Daca veti alege metoda 2 si 3 va vor ajuta si pe viitor sa obtineti mai multe linkuri catre magazinul dvs. Linkurile imbunatatesc pozitionarea in motoarele de cautare. Cu a treia metoda beneficiati de faptul ca Google indexeaza blogurile mai repede decat site-urile normale. Prin adugarea unui blog extern magazinului dvs. veti fi indexat mai repede de Google decat o fac ei in mod normal.

Generare automata SEO URL

Pentru generarea URL-urile SEO dintr-o singura operatiune folosind functia Admin/Extensii/AutoGenerare SEO URL