De ce nu am vânzări cu magazinul meu online?

Majoritatea proprietarilor de magazin online se așteaptă ca după primele săptămâni după lansare să aibă vânzări. Este important să ne informăm care sunt pașii corecți și de ce trebuie să ne ferim pentru a avea succes în vânzări.

De ce trebuie să ne ferim?

Magazin Online tip șaorma (cu de toate) – magazinul prezintă toate informațiile, este foarte aglomerat, foarte încărcat, induce vizitatorului senzația de confuzie, harababură și astfel va părăsi site-ul în scurt timp. Dacă magazinul este foarte aglomerat, potențialul client pleacă.

Bariere psihologice, de ce nu cumpără vizitatorii:
– Lipsa paginii de contact inspiră neîncredere.
– Lipsa informațiilor despre retur, metodele de livrare și plată.
– Costuri ascunse (taxe de transport) cumpărătorul află după ce a comandat că va trebui să plătească taxe în plus.

Ce trebuie să facem?

Ne dorim clienți mulțumiți și comenzi onorate cu succes. Este important să știm ce doresc vizitatorii site-ului și ce le oferim noi.

Fă magazinul pentru clienți nu pentru tine!
Cum ajung clienții la tine? Prin 3 metode:
1. Trafic plătit – reclame pe Google AdWords sau Facebook.
2. Trafic natural – prin accesarea rezultatelor native din Google.
3. Trafic din alte site-uri – recomandări, link-uri ce fac trimitere direct către magazinul online (de aici excludem link-urile din comentarii).

Toate cele trei canale prin care vizitatorii ajung pe magazinul tău pot fi îmbunătățite permanent mai cu seamă cele plătite prin care ai controlul campaniilor. Pentru eficiența campaniei citește mai jos.

Tehnici pentru conversii.
1. Relevanța paginii – Conținutul paginii trebuie să fie relevant pentru vizitator.
2. Valoarea paginii – Clientul trebuie convins în câteva secunde de calitatea magazinului online și a informației că este pe pagina potrivită.

Cum convingi clientul să cumpere de la tine?
Nu-l putem convinge să cumpere din prima. Majoritatea clienților vin și pleacă, fac shoping. O soluție ideală ar fi atragerea clienților pentru a se reîntoarce. Cum îi aducem înapoi? Prin două metode: gratuit sau cu bani.
1. Remarketing  (Google și Facebook) îl readuci din nou pe site, se obișnuiește cu magazinul online și produsele tale și astfel il convingi sa cumpere de la tine.
2. Email Marketing (Gratuit) – Oferă-i un motiv pe magazinul tău pentru a-ți oferi în schimb adresa de email (voucher, un curs gratuit, un studiu din domeniul tău, etc.) și așa îl poți readuce înapoi pe site oferindu-i motive solide.