Cum scrii un articol pe blog. Anatomia unui articol de succes in mediul online.

Facebook
WhatsApp
Pinterest
Twitter

Cuprins articol

Google exista datorita continutului scris pe internet. Rolul acestuia este de a afisa continut (text, imagini, video) ce raspund intrebarilor adresate de utilizatori.
Cum scrii un articol de blog de succes

Exemplificare este facuta pe tema Journal 3 din platforma Opencart

Cum scrii un articol pe blog.
2. Introducerea titlului si SEO URL (link-ul articolului)

1. Titlul articolului

Titlul reprezinta exact expresia de cautare a utilizatorului. Luand exemplul pozei de mai sus, sunt sanse foarte mari ca articolul sa fie afisat prioritar in Google daca utilizatorul va cauta expresii „autocuratare catalitica”, „autocuratare cuptoare”, „avantaje autocuratare cuptoare”, „ce inseamna autocuratare catalitica” si alte expresii formate din aceste cuvinte.


De retinut: adaugati cuvantul/cuvintele cheie in titlu.


2. Seo URL Keyword

Aceasta este de fapt adresa url unde va fi gasit si accesat articolul pe Google. Curatati linkul de cuvinte si semne de punctuatie inutile. Eliminati prepozitiile si cuvintele de legatura care sunt complet irelevante (cu, si, despre, cat, care, la, ori, etc.) precum si semnele de punctuatie sau diacriticile. Pauzele dintre cuvinte inlocuiti-le cu semnul –

Link URL implicit generat: Autocuratarea-catalitica-la-cuptoare:-Ce-inseamna-si-care-sunt-avantajele-?
Link URL curatat: autocuratarea-catalitica-cuptoare-inseamna-avantajele


Faceti o comparatie in poza de mai sus, intre titlul articolului si Seo URL Keyword si veti observa ajustarile.


De retinut:

adaugati cuvantul/cuvintele cheie in SEO URL Keyword
– lungimea url-ului sa nu depaseasca 75 caractere


Cum scrii un articol pe blog.
3. Continutul articolului

3. Articolul. Lungimea textului si calitatea acestuia

Evitati continutul scurt sau duplicat/copiat. Subiectul articolului trebuie sa fie clar si sa exprime din prima parte a articolului titlul acestuia. Subiectul trebuie sa fie foarte bine definit si este de preferat sa ai o idee foarte clara inca de la inceputul articolului, chiar daca este pro sau contra. Daca ai mai multe pareri recomandam sa-l imparti in mai multe articole sau subpuncte.

Trebuie sa ai o formatare orientata catre sfera online. Asta inseamna paragrafe de maxim 3-4 propozitii, subtitluri cu H2 (care sunt indexate de google ca repere), poze care contin image alt title (care cresc punctajul de relevanta al articolului), liste, grafice, etc. Acestea fac indexarea mai precisa si informatia mai usor de parcurs in mediul online.


De retinut:

utilizati cuvintele cheie la inceputul articolului

– foloseste cuvantul cheie vizat de cel putin 4-6 ori intr-un articol de minim 600 cuvinte, recomandat peste 1000 cuvinte (lungimea medie a articolelor in primele pozitii pe Google este de peste 1000 cuvinte.

– foloseste de 1-2 ori cuvantul cheie in subtitluri (H2, H3, H4, etc.)

– adauga minim 1 imagine in articol care sa contina cuvantul cheie vizat in alt text

– poti introduce si un link extern, catre alt site de referinta daca acesta este relevant (optional)

– foloseste link-uri interne (fa referire catre alte articole din blog-ul tau).

– nu introduceti linkuri catre produsele din magazinul online, exista o functie dedicata pentru acest aspect (vezi punctul 5)

4. Meta title, meta description si meta keywords

Cum scrii un articol pe blog.


De retinut:

la Meta title folositi de regula titlul articolului. In unele cazuri puteti include la finalul titlului si anul. Meta titlul nu trebuie sa depaseasca 60 de caractere cu tot cu spatii.

– la Meta keywords utilizati doar expresii de cautare, corelate cu titlul articolului (unele motoare de cautare inca mia utilizeaza aceste meta)

– la Meta description utilizati cel putin odata cuvantul cheie sau expresia pe care va focusati („autocuratarea catalitica” – in cazul de mai sus). Descrierea nu trebuie sa depaseasca 160 de caractere cu tot cu pauze.

5 . Produse corelate

Folosind semnul plus din partea dreapta, puteti aloca produse recomandate si care se vor corela cu articolul dvs. Astfel nu va fi necesar sa introduceti link-uri catre produs in continutul articolului, care in timp ar putea fi schimbate astfel linkurile vechi sa fie pierdute. Folositi aceasta functie si nu veti avea batai de cap pe termen lung.

Domenii premium

Domenii premium cu extensie .ro

Dupa eliminarea taxei unice de la ROTLD domeniile cu extensie .ro pot fi reinnoite anual. Astfel, cu aceasta decizie foarte multe domenii premium care in trecut au fost blocate sunt acum disponibile. Cum facem sa aflam aceste domenii?

Citeste mai mult »

Categorii Blog

Cele mai citite

Articole recente

Facebook